Kofferstress, in poerbêste flucht en pizza! - Reisverslag uit Rome, Italië van Tsjikke Zijlstra - WaarBenJij.nu Kofferstress, in poerbêste flucht en pizza! - Reisverslag uit Rome, Italië van Tsjikke Zijlstra - WaarBenJij.nu

Kofferstress, in poerbêste flucht en pizza!

Blijf op de hoogte en volg Tsjikke

26 September 2013 | Italië, Rome

Jaaa! Gisteren was het dan eindelijk zover! Om 14:40 vertrok mijn vliegtuig richting Rome (Ciampino)! Na een dinsdag vol met kofferstress ben ik woensdagochtend samen met Renze (en twee volstouwde koffers) naar Wieke-Jits gereden. Zij hebben me vervolgens samen naar het vliegtuig gebracht en daar hebben ze me uitgezwaaid. De vliegreis ging erg snel en het wachten op Eindhoven Airport viel ook reuze mee. Ik landde 16:45 op Ciampino. Vanuit daar ben ik met de bus naar het “centraal station” (Termini) van Rome gegaan om vervolgens met de metro naar Lepanto te gaan. Dit is het dichtstbijzijnde metrostation bij mijn appartement. Gelukkig ontmoette ik op Termini drie aardige Engelse toeristen, die mij hebben geholpen met mijn koffers. Zoals afgesproken heeft de zoon van de huisbaas, Michele, me opgehaald vanaf Lepanto. Mijn grote roze koffer paste met moeite in de kleine zwarte smart, haha! Om 19:30 arriveerden we bij het appartement. Michele heeft me het appartement laten zien en is nog met me naar de supermarkt geweest. Vandaag heeft hij geholpen om een grotere (goedkopere) supermarkt in de buurt te vinden, maar dat is nog niet echt gelukt. Het appartement is echt heel erg mooi en ruim, dus ik fermeitsje my hjir wol ;). Ohja! De eerste pizza is ook al een feit en hij was echt overheeeerlijk! Er zullen vast nog velen volgen. Vanmiddag ben ik nog even naar mijn universiteit gelopen, het is maar een kwartiertje lopen dus dat is makkelijk te doen. Morgen zal ik de toerist uithangen en ben ik van plan om naar het centrum te lopen, ik ben benieuwd of dat lukt zonder te verdwalen. Alhoewel ik vandaag al een toerist de weg heb kunnen wijzen, hoezo snelle inburgering ;). Tot slot, het weer is best prima hoor! Om jullie niet al te jaloers te maken: vandaag heeft de zon de hele dag geschenen en was het 27 graden!

Dikke tút!
Tsjikke

  • 26 September 2013 - 21:15

    Anke Miedema:

    Hoi famke, no dat liket mar best sa te lesen! Hoopje dast dy gau thus fielst in Rome ! Dikke tut xxx

  • 26 September 2013 - 21:25

    Alin+HJ:

    Topper! Geniet drfan.. In lekkere kalde tut ut Fryslan!;)

  • 26 September 2013 - 21:59

    Antsje:

    Klinkt goed! Geniet d'rfan zussie!

  • 27 September 2013 - 21:31

    Fokje:

    Heej leave tsjikke, geweldig dast sa'n moai plakje fun hast yn rome. Suc6 en geniet derfan. As petra der moarn is dan is it fansels hielendal gezellie :) hielfolle xxxxxxxx dyn memske

  • 04 Oktober 2013 - 21:42

    Anke Miedema:

    Leuk om die foto, s te sjen fan jimme hus en keuken ensa ! Ha wy ek in bytsje in blik in dyn lefentsje! Grtjs xxx

  • 08 Oktober 2013 - 23:13

    Anke Miedema:

    Joehoe, hoe is it der in het moaiie Rome? Sjocht der gesellie ut op de foto, s ! Grtjs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tsjikke

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3443

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 23 Maart 2014

Rome!

Landen bezocht: